torsdag 24 maj 2007

Hur fungerar människor?

Jag blir inte riktigt klok på människor ibland. Jag har iofs en liten, hur ska jag uttrycka mig.... passion (blir inte rätt det heller, men kom inte på något bättre i skrivande stund) att läsa artikelkommentarer. Folk som skriver sådana är i allmänhet arga, bittra, sura och de är aldrig nöjda.

Låt säga att nättidningen skriver att ett rån har begåtts (eller egentligen vilket brott som helst) och polisen inte tar förövaren mer eller mindre omgående. Ja, då är kommentarerna "polisen satt väl och fikade" eller något annat nedsättande mot kåren. Sedan kan det hända att de tar förövaren snabbt. Då låter det som att de inte heller gör ett bra jobb. Att de bergis har tagit fel person (syftar på det idiotrånet som jag skrev om tidigare. Det tog en halvtimme att ta boven).

Kommentarerna om vår stad är inte heller nådiga - se blogg nedan. Idag kom ett underbart förslag om en playa mitt inne i stan! De som skriver är i överlag kritiska och negativa. Vissa är i och för sig alldeles till sig också medan andra också, liksom undertecknad, ledsnat på surhet och bitterhet.

Varför är det så här? Vi norrlänningar är inte tråkiga, sura och bittra. Inte jag i alla fall! :)

Inga kommentarer: